Konkurencia v oblasti komerčného poistenia sa rozširuje


V súčasnosti už väčšina ľudí považuje za celkom bežnú vec zabezpečiť si poistenie úverových produktov, dovolenky, cestovania či nehnuteľností. Rastie aj počet životných poistiek a komerčné poisťovne na tento trend musia reagovať a aj reagujú. Podľa prieskumu, ktorý si nedávno dala vypracovať poisťovňa Groupama totiž ľudia zároveň od poisťovní očakávajú hlavne rýchle poistné plnenie, odborné služby, seriózny zmluvný vzťah, ale aj využitie inovačných a moderných technológií súvisiacich s poistným produktom a procesom poistenia.

Nový hráč aj nové metódy?

Na slovenskom poistnom trhu momentálne pôsobí 35 poisťovní, z ktorých 20 poskytuje aj životné poistenie. To znamená celkom široký výber,  no tí potenciálni záujemcovia o životné poistenie, ktorí preferujú pri zriaďovaní poistného produktu menej administrácie, menej dokladovania a papierovania, online vybavenie a komplexné riešenie poistného vzťahu, budú môcť vyskúšať resp. využiť služby nového hráča – poisťovne YOUPLUS. Svoj príchod na trh však avizuje na mesiac september, takže na realitu v praxi si budeme musieť ešte chvíľu počkať. Zatiaľ aspoň dostupné informácie o tom, čo deklarujú, aké poistné produkty budú v ponuke, akým spôsobom budú prebiehať procesy komunikácie a uzatvárania zmlúv.

Životná poisťovňa YOUPLUS

Poisťovňa bude pôsobiť pod obchodnou značkou lichtenštajnskej životnej poisťovne ako bezpapierová a plne digitalizovaná životná poisťovňa. Jej poistný produkt má byť komplexný, umožní poistiť viacero rizík a zjednať pripoistenie až pre 10 ľudí v rámci jednej poistnej zmluvy. Cieľovou skupinou majú byť hlavne domácnosti, ktorých členovia sú v aktívnom produktívnom veku a žijú v mestách.

Pri vypracovávaní zmluvy majú byť využívané nové komunikačné technológie – biometria, vektorový podpis, elektronické prepojenie na zdravotné informácie. Na druhej strane to však nebude úplne online proces poistenia, pretože aj podľa vyjadrenia riaditeľa poisťovne YOUPLUS pre SR a ČR Ľubora Vrláka: „ oblasť životného poistenia je natoľko komplexná, že úloha face to face distribúcie, osobného kontaktu a poradenstva je nezastupiteľná“. Znamená to teda, že avizovaná plná digitalizácia má aj svoje obmedzenia, nejde všetko priamo cez internet, pri tvorbe zmluvy budú spolupracovať externí sprostredkovatelia.

Konkrétny produkt pod názvom „4U“ už YOUPLUS nasadila v Českej republike a charakterizuje ho ako:

  • čistokrvné rizikové životné poistenie
  • poistenie, ktoré je variabilné, transparentné, proklientsky orientované, s dôrazom na individuálne posudzovanie rizikového profilu klienta

Výber je obtiažny

Rizikové životné poistenie je zložitý poistný produkt, má množstvo variant, plní dôležitú úlohu pri zabezpečení financií pri výpadku príjmu. Vybrať si poisťovňu, ktorá ho poskytne v najvyhovujúcejšej podobe je ťažké,  možno sa oplatí zvážiť pomoc odborníkov alebo aj individuálne získať viaceré informácie napríklad o tom, ako obstáli poisťovne pri rôznych hodnoteniach. Pre zaujímavosť: samostatní finanční sprostredkovatelia ocenili za minulý rok najvyššími známkami produkty rizikového životného poistenia (poistenie choroby a úrazu) z poisťovní Generali, AXA a Allianz.


Konkurencia v oblasti komerčného poistenia sa rozširuje

Podobné recenzie

Napíšte vaše skúsenosti

Diskusia:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

banner-hyperia