Záujem o potreby klientov je v bankách na rôznej úrovni


Podľa prieskumu zameraného na kvalitu obsluhy klientov v bankách na základe ich reálnych požiadaviek (klienti sa prišli do pobočiek rôznych bánk na Slovensku informovať o limitoch na svojich platobných kartách a postupoch pri  vybavovaní pôžičky), boli najlepšie hodnotení odborní poradcovia Prima banky, Poštovej banky a Raiffeisen Bank. Prieskum sa uskutočnil v máji a júni tohto roku a za najvýraznejšie nedostatky boli označené malý záujem o zistenie individuálnych potrieb klienta a nedostatočná snaha pracovníkov bánk ponúknuť na predaj rôzne bankové produkty.

 Napríklad v prípade žiadosti klienta o vysvetlenie postupu pre získanie určitého druhu pôžičky v polovici prípadov uviedli bankári aj výšku konkrétnej úrokovej sadzby, ale len desatina z nich aj výšku RPMN (ročná percentuálna miera nákladov), ktorá zahŕňa aj poplatky za pôžičku a vedenie úverového účtu. V tomto zisťovaní najlepšie obstáli poradcovia Prima banky a Raiffeisen Bank.

Pri analýze potrieb klienta ukázala štúdia značné rezervy bankárov v oblasti zisťovania bonity klientov. Len 37 % bankárov zisťovalo pravidelné mesačné záväzky klientov vo forme úverov a ich mesačný príjem zaujímal len 42 % pracovníkov. V tejto oblasti boli najlepšie hodnotení pracovníci Poštovej banky.

Výrazne nízka bola aj aktivita zamestnancov bánk v oblasti aktívneho predaja bankových produktov, pretože len 1/3 z nich mala snahu aj reálne ponúknuť a uzatvoriť obchod. Klientom, ktorí prišli na pobočku len po informáciu ohľadom limitov na svojej platobnej karte, boli po podaní tejto servisnej informácie iba vo veľmi nízkom počte prípadov ponúknuté aj iné služby alebo informácie.

Zdroj: http://peniaze.pravda.sk/ucty-a-karty/


Záujem o potreby klientov je v bankách na rôznej úrovni
5 (100%) 1

Podobné recenzie

Napíšte vaše skúsenosti

Diskusia:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *