Čo robiť pri strate platobnej karty?


Rýchlo ju zablokovať. Jednoduchá, jednoznačná odpoveď, no ako obvykle sa teória od praxe môže líšiť. Vieme čo máme robiť, ale vieme aj ako to urobiť? Určite existuje skupina používateľov platobných kariet, ktorí majú pre každý prípad  „po ruke“ číslo do svojej banky a zablokovanie karty je tak možné zrealizovať promptne, čo v najkratšom čase. Väčšina z nás to však rieši až potom, keď sa do takejto nepríjemnej situácie dostane, takže možno nasledovné riadky trochu pomôžu pri orientovaní sa v strese zo straty platobnej karty.

Nahlásenie straty

Spomínaná rýchlosť tu hrá asi rozhodujúcu úlohu. Banku, ktorá platobnú kartu vydala možno informovať:

  • telefonicky, linky sú k dispozícii nonstop a príslušné telefónne čísla, na ktoré možno stratu nahlásiť sú uvedené na zadnej strane karty (to síce v prípade, keď kartu nemáme k dispozícii nie je žiadna pomoc, ale určite pomôže myslieť trochu dopredu a uvedené čísla si vopred zadať do kontaktov vo svojom mobile)
  • prostredníctvom call centra, banky majú tieto kontaktné centrá zvyčajne v nepretržitej prevádzke, možno tam zavolať, poslať SMS alebo e-mail
  • osobne, na ktorejkoľvek pobočke banky
Strata platobnej karty

Čo robiť pri stratě karty

Až po nahlásení straty alebo odcudzenia platobnej karty (pri krádeži je vhodné informovať aj políciu) a overení si  autorizačných údajov môže banka zablokovať príslušnú platobnú kartu – debetnú alebo kreditnú. Blokované sú platby cez elektronické platobné terminály (POS) aj možnosť výberu hotovosti z bankomatov. V prípade  embosovaných kariet (platobná karta, na povrchu ktorej je vystupujúce písmo s identifikačnými údajmi majiteľa účtu) zadá banka kartu aj na tzv. stoplist, ktorý je následne k dispozícii finančným inštitúciám aj obchodníkom, ktorí akceptujú platby kartou.

Strata karty je samozrejme vo všeobecnosti „bolestná“ záležitosť a keď ide o nepríjemnosť, ktorá sa stane v zahraničí, tak ešte viac problémová. Zostať v zahraničí bez financií je nezávideniahodná situácia, no banku možno požiadať aj o „pomoc v núdzi“ a prostredníctvom expresnej peňažnej služby obdržať nejaké finančné prostriedky. Nutné je však počítať s tým, že všetky náklady s tým spojené si klient musí následne sám uhradiť. Podobne aj domáce vydanie novej platobnej karty je spoplatnené podľa sadzobníka jednotlivých bankových subjektov a to v intervale od 3 € do 50 €. Zablokovanie karty prevádzajú banky bezplatne.

Čísla, na ktoré je možné nahlásiť stratu platobnej karty

Banka Telefónne čísla
Všeobecná úverová banka Call centrum , 0850 123 000

+ 421 2 4855 5970

UniCredit Bank Call centrum *1111, 0800 180 180

+ 421 44 547 6870

Československá obchodná banka 0850 111 777

+ 421 2 5966 8230

Poštová banka Call centrum, 0850 111 666

+ 421 2 6828 5777

Slovenská sporiteľňa Sporotel, 0850 111 888, 0915 111 888

+ 421 2 5826 8111

Tatra banka DIALOG, *8222, *1100, 0850 111 100

+ 421 2 5919 1000

Prima banka Slovakia 0850 700 007

+421 2 6828 5750

OTP banka OTP Call centrum, 0850 111 222

+ 421 2 5720 5080

Myšlienka na záver

Na jednej strane budeme radi, ak niekoho článok oslovil a prípadne aj pomohol zorientovať sa pri riešení situácie, na druhej strane zas veríme, že uvedené informácie nebudete potrebovať…


Čo robiť pri strate platobnej karty?
5 (100%) 1

Podobné recenzie

Napíšte vaše skúsenosti

Diskusia:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *